Oojjoj... två på raken...

Två inlägg på raken, vaddan detta? Kan det vara lite semesterkänsla på det kanske? När jag spenderade en stund på gräsmattan idag passade jag på att lyssna igenom två program av sommarpratarna; Lotta Schelin och Lotta Lundgren. Jag har inte lyckats komma till såpass ro att jag kan läsa mer än ett kapitel i taget på "Snabba cash", så jag alternerar med radion. Hur som helst; Lotta Lundgren talade varmt om samspelet mellan bekräftelse, matlagning och kärlek, både i måltiden i sig, och hur du kan sitta i en soffa och älska din partner som står och hänger tvätt hur mycket som helst. Men det är inte förrän du i din handling (att typ hjälpa till?) faktiskt visar din kärlek. Kärlek är att vilja underlätta/förgylla/hjälpa personen i sitt liv. Att laga mat är en kärlekshandling, antingen till digsjälv, eller till någon annan... osv, jag kan inte riktigt förklara mer, men jag kan verkligen rekommendera att lyssna igenom hennes samtal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0