2012/2013

Äntligen! Fick jag den nyårsafton som jag ansåg mig förtjäna, äntligen! Nyår brukar oftast sluta i besvikelse då förväntningarna alltid är på topp. I år ska vi ha en sån där mysig nyårsafton med våra vänner, god mat, och efter tolvslaget ska den mysiga middagen förvandlas till det bästa partyt någonsin. Vid tolvslaget ska man kyssa sin käresta och ingen doft av varken alkohol, tobak eller svett ska uppdagas. Musiken ska vara uderbar på alla sätt och nyårkläningen ska sitta sådär perfekt som bara brudklänningar kan. Ungefär så brukar mina förväntningar vara, vilket leder till viss besvikenhet när man vaknar upp på nyårsdagen. Tidigare nyårsaftnar på senare år har jag haft lite otur. Jag har fått huvudvärk av rödvinet redan efter första glaset, min karl springer runt och skjuter fyrverkerier och ingen kyss att hoppas på mellan 23.00 och 00.30 så långt ögat når, etc etc.
 
MEN här kommer berättelsen från nyårsfirandet 2012/2013.
 
Vi firade nyårshelgen i ett stort hus i det supertrendiga Håverud. Där infinner sig även Dalslands största turistattraktion; Akvedukten. Efter några dagars matlagande och förberedelser inför nyårsafton begav vi oss äntligen norröver, bilden var fullpackad av gott humör, god mat och massa dryck. Väl framme går vi in i det perfeka nyårshuset. Stor veranda, stor matsal masssssa rum (om något kallt). Kylan gjorde att nyårsblåsorna täcktes av diverse fleecetröjor och raggsockar. Kvällen fortsatte i skrattens och gourme-matens tecken. Vi åt och åt och åt... Vi hade ju all tid i världen! Och nu börjar jag och säkert ni också att tröttna på den här välbeskrivna sagan. Vi festade fram till 05-snåret och vaknade upp till bästa frukostbordet med gravad ryggbiff, goda ostar och andra frukostsaker. Efter att vi promenerat till dalslands största turistattraktion och nyktrat till oss körbarhet var det dags att åka hemåt. Men vilken helg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0