Snilleblixt!

Idag var jag på Ikea med syrran, skulle mest hitta en dörrmatta, kontakter och gardiner. Det var ungefär vad jag kom hem med också, ungefär. Så nu har inredningshuvudet börjat snurra. Först var vi inne på att köpa ett nytt sofföverdrag i rött. För vi behövde få in lite färg, tyvärr är det röda sofföverdraget det dyraste (typ 4000 spänn!) Jättedyrt. Men nu har jag fått värsta grymma idén. Ett grått överdrag till soffan (som passar med mina gråa gardiner som jag köpte idag), eller om det ska vara ett svart överdrag för att inte allt ska bli grått. Ska påpeka att en svart eller grå klädsel kostar hälften så mkt som en röd. Och eftersom vi har fått in massa röda detaljer i köket, kanske man vill ha någon annan färg i vardagsrummet? Och jag har en jättefin tavla med orange/gul bakgrund. Vad sägs om grått/svart/vitt och orange? Typ orangea kuddar, klä om stolarna med något orangefärgat mönster, grå/vita gardiner, svart/grå soffa, vit matta (hur länge den nu tänker hålla sig vit), min oranga tavla och lite sånt där härligt orangefärgat glas (som min svärmor försökte tvinga på mig i den andra lägenheten). Låter inte detta helt fantastiskt?! Nu ska jag bara sälja in idén till min karl, men rent ekonomiskt är det ju ett fynd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0