Linas matkasse!

Vi fick en leverans av Linas matkasse förra söndagen, och nu har vi tillagat alla maträtterna. Veckans recept innehöll följande;
*spenat och broccolisoppa med kokt ägg och svarta bönor - Njae, inte min kopp te, gillar verkligen inte spenat eller broccoli. Men kors i taket, min karl bestämde sig för att bjuda över lite vänner och bjuda dem på denna soppa när jag var och jobbade. Tydligen så finns det rester över ifall jag skulle få för mig att smaka.
*Citruslax med matvetekornssallad och rädiskräm - Sjukt bra laxbit som var med! Vi hade aldrig ätit matvetekorn förrut, men kan jämföra det med en mer "tuggig" bulgur. Rädisröran var väl god, men jag hade personligen lagt alla grönsaker (soltorkade tomater, purjulök och rädisor) direkt i matvetet och haft en klick creme fraiche till, men detta var gott det med.
*Fläskytterfilé med rostad potatis och sötpotatis, tomat & löksky - Jättegott! Helt i vår smak, fläskyttern förstektes i pannan och sedan la man den på bädden av färska tomater, röd lök och vitlök, efter en stund i ugnen blev allt hur gott som helst! Detta var tydligen den "svårare" utav veckans rätter, möjligen att den tog längst tid, men den var inte svårast.
*Köttbullar med persiljesås, kokt potatis och en varm sallad på harico verte och soltorkade tomater - Köttbullar i ugn! Som den gräddfantast som jag är förgyllde jag såsen med grädde i stället för creme fraiche. Jättepraktiskt och väldigt generösa portioner. Fick öka på med lite mer smak, men annars riktigt bra.
*Kycklinggryta med paprika, matvetekorn och ruccula - Eftersom matvetekorn inte var vår grej kokade jag ris till istället. Som vanligt tillsatte jag lite grädde i grytan...Bästa med den här kycklinggrytan var att vi fick 900 g fryst kyckling och receptet krävde bara 400 g. Överlag en trevlig rätt efter lite extra chilipeppar och cayennepeppar.
Utöver dessa fem rätter ska jag idag på resterna tillaga; stekt kyckling med rostad potatis, serveras med tomat & löksky samt en varm sallad på harico verte och soltorkade tomater.... Så det har blivit en middag till helt enkelt!
Överlag så måste jag säga att det är väldigt skönt att få allt planerat och hemkört till dörren. Vi har fått testa lite nya saker, vi blir båda mer involverade i matlagningen, och man slipper stressen när man ska handla, etc. Visst jag har fått springa iväg till hemköp och köpa frukost, men ändå! Sen är det klart att jag blir extra glad när karl´n min tycker att jag lagar bättre mat utan linas matkasse....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0