Kära dagbok!

Kära dagbok!
Den här helgen har varit helt känslofylld med allt från ilska till glädje, likgiltighelt till engagemang, oro till lycka, ja alla möjliga känslor har snurrat runt den här helgen. Jag har försökt att analysera och koppla detta till min brist på sysselsättning. Har hela tiden tänkt att allt löser sig så fort jag börjar jobba. Men va fan, jag kan inte spendera min enda lediga tid med att se fram emot att mina känslor hamnar på rätt ställe när jag jobbar! Nu har mycket löst sig iaf.
I fredags var vi hemma och spenderade kvällen framför soffan, efter att jag stressat som fan för att hinna städa, baka och sätta upp gardiner för svärföräldrarna hade lovat att komma på fika. Men de kom inte. Gah! Helt onödig stress och slitage på allt! Men men, det är inte jag som inte har sett den nya lägenheten. Lördagen bestod också av stress, efter att spenderat förmiddagen i sängen framför tv:n, varför är det alltid jag som ska vara den tråkiga och tvinga upp oss? Städ, systembolagsshopping och barnkalas. Vilket barnkalas sen, hysteriska ungar. Jag var ju helt slut inför vår inflyttningsfest.
Det är ju hur mycket som helst som har hänt i helgen, jag har ju inte ens kommit till vår inflyttningsfest. Inte heller melodifestivalen, vår analys av närmaste pizzeria, mysdagen igår, besiktiga-bilen-issues eller att vi igår fick hem en linas matkasse. Hm... men jag vill inte skriva mera...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0