Sur och irriterad.

Sur och irriterad, det är jag. Inte för att jag vet varför. Som min man uttryckte det; du var ju glad för en kvart sedan, vad har hänt sen dess? Inget, INGET har hänt. Kanske just därför jag är lite sur och irriterad. Så vad gjorde jag den där kvarten? Låt mig analysera lite. Jag hängde upp tvätt. Jag plockade ner i diskmaskinen och förberedde med diskmedel så det bara är att starta den så fort jag vaknar. Jag "bäddade om" mitt täcke, då det var på väg ut ur påslakanet. Svärmor ringde för att bekräfta exakt vad vi talades vid med svärfar om för en timma sedan. Miss S ringde och vi bestämde en dejt på fredag kväll. Okej, det kanske var under en halvtimma då, snarare än en kvart. Sen kröp vi till sängs. Det finns väl egentligen inget att gnälla över här? Eller? Eller?!

Upphängning av tvätt: Det är mkt svårt att känna sig duktig när min karl ligger i soffan och gnäller över att jag hänger tvätt, och inte myser med honom i soffan, de FEM minutrarna det tar att hänga tvätt. Dessutom var det viktigt att få tvätten torr tills imorgon, då vissa av de upphängda kläderna ska med till hemstaden. Och det var reklampaus.

Nerplockning av disk i diskmaskinen: Går att bli irriterad över eftersom jag idag slet med fantastiskt god mat, och får nu även ta hand om disken.

"Ombäddning" av täcke: Är det verkligen bara mitt täcke som har en förmåga att smita ut ur påslakanet?

Telefonsamtal från svärmor: Som alltid med familjen G, telefonsamtal vid som tidigast halv elva på kvällen, och mest för att säga något som redan var bestämt. Och jag vet med mig att de kommer sent imorgon, och det stör!

Telefonsamtal från miss S: Mest en påminnelse om att en fantastisk kvinna har lämnat vår närvaro, jag som precis hade sysselsatt mig med annat, istället påminndes jag om hur orättvis världen är...

Försök till att sova: mina fötter var kalla och inget/ingen försökte göra något åt det.

Ja, så här i efterhand så förstår jag i viss mån min irritation. Men det är säkerligen ingen annan som förstår den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0