Vinmässa!

Imorse när jag vaknade (alldeles för sent som vanligt), trodde jag att det skulle bli en vanlig och tråkig dag i soffan; men icke! Efter en efterlysning på frukost på facebook började dagen med en lunch på le pain, åt en jättegod tortellini med karljohansvamp och salami. Riktigt bra! Börjar mer och mer gilla deras "riktiga mat". Hur som helst, innan jag hade pallrat mig dit, hade jag även fått ett spontant förslag på vinmässa på valand. En universitetspolare som jag inte pratat/träffats sen.. ja, sist var en tidig julbordshelg 2010. Det Ni! Hon behövde iaf sällskap på denna vinmässa. Sagt och gjort, sjukt många viner testades på ett par timmar, alsace, brown brothers, andre lurton, beerenauslese och vendage tardive gewürtztraminer. Mkt trevliga viner måste jag säga. Och massa goda ostar och snacks fanns det också, men den där vinmagen, njaeee... det är slitsamt att prova så många viner!
Så min dag blev alldeles fantastisk. Lyckades klämma in lite hederligt vardagsmys i soffan också med glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0