Det där med toaletter....

Måste bara vädra det där med toaletter på cafeér och restauranger. För ett par år sedan var det värsta trenden med att skapa så fräcka toaletter som möjligt i Göteborg. Mycket har nog att göra med ett visst företag (Stylt) som har skapat några utav de mest spektakulära toaletterna inom restaurangbranschen. Vad sägs om Bergakungen Danilos toalettupplevelse som är att gå in i ett hisschackt? Eller Joe Farellis piss-vägg? Detta är två exempel på ganska "roliga" toaletter. Däremot så börjar jag tröttna på alla möjliga high-tech rörelsesensorer och fyrkantiga handfat (om det ens finns ett uttalat handfat). Jag är trött på att bli förvirrad av massa spegelväggar och halvlummiga belysningar, rörelsesensorer som eventuellt fungerar, lagom tills händerna är intvålade och jag får inte fram vattnet för att skölja av händerna. Det enda som inte har följt den här trenden är iofs låsen till toaletterna. Näe, vad är det för fel på en vanlig kran med varmt eller kallt vatten, och en hederlig handfläkt som startas genom en knapp? Eller ännu mer "old school", pappersservetter?

Nu är ju då den stora frågan, har jag blivit för gammal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0