Hemma för en stund/lönesamtal/provjobb/nya trubadurer/bubbelbad/middag

Ska försöka täcka in ovanstående rubriker i detta inlägg. Som sagt en riktigt långvecka blev det, kom hem igår, och då möttes jag av ett upptappat bubbelbadkar, något som jag kan vänja mig vid. Dock blev badet väldigt kortvarigt då vi var inbjudna till middag hos miss S och mr D, väldigt trevligt initiativ måste jag säga. Och vilken ansträngning som de hade gjort, med småplock till förrätt, paj till varmrätt och glass till dessert. Mkt ambitiöst och gott! Så trevligt att komma till dukat bord! Som i det här fallet även var påskpyntat med påskfjädrar.
I onsdags påbörjades då min arbetsvecka, som blev en mkt trevlig sådan. Tog tillochmed mod till mig att fråga när/om det var tänkt att jag skulle ha ett lönesamtal/utvecklingssamtal/anställningsformssamtal snart? Och jag stod på "to do"-listan, så sagt och gjort. Vi hade ett mkt bra samtal där vi gick igenom en hel del grejer, och nästa vecka förhoppningsvis får jag ett löneförslag presenterat. Jag kan väl säga redan nu att jag har fått en annan titel. Sen åkte vi till stenungsbaden och käkade 3-rätters. Riktigt bra lokaler måste jag säga, älskade loungedelen med brunrandiga soffor, skinnfotöljer, barbord... ja, det var riktigt gemytligt.
På fredagen var det dags att öppna upp! Äntligen! Och många stammisar kom den här helgen, och de är så goa och rara! Kramar åt alla håll och kanter. Flertalet kom både fredagen och lördagen och allt gick hur bra som helst, hade en supertjej från Grästorp som provjobbade och jag önskar att alla provjobbare kommer att vara lika bra, för då blir mitt jobb så mkt lättare. Usch, jag gillar inte att lära upp....
Så nu ska jag göra den längsta todo-listan någonsin, jag ska sammanställa allt som ska göras inför sommaren, i år ska vi inte laminera menyer på midsommarafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0