*piiiiiiiiip* CSN *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*

Precis när jag trodde att det var dags att bli vuxen och börja betala av sitt lån till CSN (vilket iofs gav mig tillräckliga magsår) dimper det ner ytterligare ett kuvert ifrån den kära CentralaStudieNämnden. Trodde först att det berodde på att jag var lite sen med den första återbetalningen, men icke då. "Komplettering: Efterkontroll av inkomst för inkomståret: 2009". Kul? Näe? Under 2009 arbetade jag väldigt intensivt på Liseberg, lite mer än vad jag hade räknat med. Vilket jag då inte hade en chans att uppge i ansökan om studiemedel, så jag höftade inkomsten lite mellan tummen och pekfingret. Slutsats: Jag höftade fel. Så nu sitter jag här och ska gå igenom mina inkomster månad för månad under 2009! Jag har lyckats lokalisera mina lönebesked från senare delen av året. Men saknar iaf 4 lönebesked från våren. Fan! Hur som helst kommer det sluta med att CSN vill ha minst 11 000 kr tillbaka... SMS-lån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0