Det där med helger...

Lyssnade på radion här om dagen där de tog upp saker som förgyllde vardagen. De tog upp problematiken med att bara "leva livet" på helgerna, och att tycka vardagarna är piss. Det var väl ingen större problematik direkt, men faktum är att helger består av 2 dagar, vardagar av 5, så varför ska man vara så himlans missnöjd på vardagarna, och bara se fram emot helgen? Jo, det ska jag berätta för er! Även om jag ser mig själv lyckligt lottad med ett roligt jobb (både det jag har nu, och det jag ska ha till sommaren), är helgerna den tid då jag kan umgås med mina nära och kära. Jag kan även strunta i att passa tider, sova hur länge jag vill. Äta lyxig och god mat och bara njuta av tillvaron. På vardagarna däremot, känns det mesta väldigt styrt av tider och rutiner, typ som den där hamstern i hjulet. Fast det är klart, hade vardagarna inte funnits, hade jag inte kunnat se fram emot helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0