Måndagar är inga bra dagar...

Slutsats: måndagar är inga bra dagar. Idag, tisdag är allting mkt bättre! Klockan är strax efter åtta och jag har redan vart och handlat frukost och middag, suttit i telefonkö till bilverkstaden och eventuellt bokat en lunchdate. Mkt driftigt måste jag säga, och jag ser världen som något ljusare och fredligare.

Igår var vi och käkade på bitter, tänkte att mitt humör för gårdagen skulle spegla restaurangbesöket. Slutsatsen efter det restaurangbesöket; det med sprit i var gott. Fördrinken var god, ölen och vinet var gott och drinken efter maten var god. Men att ta 78 spänn för en "hederlig marängviss" var helt sjukt! Köpt glass, grädde på sprits, och chokladsås. That´s it. Ingen banan, inget pimp, nada! Värdelöst måste jag säga. Och då  var det inte ens jag som beställde en marängsviss. Bruleén var tråkig den med. Men inne i restaurangen såg det jättetrevligt ut, nu satt vi ute under några filtar och fick kanske inte hela upplevelsen enligt måltidens fem aspekter. Men jag skulle inte rekommendera att gå dit en måndag, tror vi fick service utav B-laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0