När är det julafton?

Trots sjuhundrafyrtioelva julbordstallrikar har jag fortfarande inte kommit i julstämning. Storm och plusgrader främjar grinchen framför tomten. Hemma på en blixtvisit inför den sista julbordshelgen. Ska försöka passa på att vara en duktig fru och laga kalkonstek till karl´n min. Receptet hittar ni här. Så, när är det julafton? Nästa fredag eller lördag? Hoppas att det är på lördagen. Då hinner man med en mysig uppesittarkväll med den bästa. Är dock lite orolig att de här dagarna kring julafton, främst innan då, alltså julskinkeprovning och diverse andra aktiviteter inte har ett datum ännu. Eller så är jag väl inte bjuden. Men jag vill liksom ta det lugnt sista veckan där, klättra och "bara vara". Kanske blir så? Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0