Årskrönika del 4

Okej, börjar bli lite tjatigt med årskrönikorna, det erkänner jag. Särskilt när jag inte gör ngn större ansträngning, bara läser mina gamla blogginlägg. Men så här när det närmar sig midnatt är det väl dags för april 2011. En månad med en fantastisk påsk på jobbet. Strålande väder och fullt med gäster och provjobbare. Och sen jag mitt uppe i detta. Men det var kul att träffa alla gäster igen. Har för mig att bröllopsinbjudan till två bröllop damp ner i brevinkastet denna månad. Så hela våren och sommaren låg framför mina fötter och jag var mer taggad och förväntansfull än någonsin. Firade även 3-årig förlovningsdag. Kan ju vara värt att nämna. Inte för att vi är mkt för det där med årsdagar. Vi håller knappt räkningen ändå.

Ikväll var det dags för julskinkeprovning. Mmm, julmat. Eller inte. Okej, ska väl inte gnälla. Men ibland är det jobbigt att vara nykter. Eller, det känns som att jag är lite smått utarbetad på det sociala planet. Vill helst inte umgås med någon. Typisk jobbmentalitet. Känns som att jag kan få ett utbrott när som helst och på vem som helst. För att undvika detta stänger jag istället av, totalt, men hur länge kan man sitta och stirra på en julskinkesmörgås utan att bli förbannad? Så nu sitter jag här i soffan småsur och trött, med en man i sängen som luktar snaps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0