Veckans blogginlägg

Jag har insett att bloggandet kommer att ligga nere lite halvt nu under sommarhalvåret. Ja, ni läste rätt, på Klädesholmen har sommarsäsongen börjat. Påsken var helt fantastisk/hysterisk på alla sätt och vis. Restaurangen i sig har inga större förvaringsutrymmen, förrutom på högsäsongen då vi hyr in en kylcontainer. Inför påsken hade vi fyllt upp alla utrymmen vi hade tillgång till med såväl dryck som mat. Maten har tagit slut i princip varje dag under påsken. Varje dag. Vi har fått stiga upp i ottan för att åka iväg och handla varor till dagens 200 ätande gäster. Ölen har tagit slut, colan, räkorna, kaffet, fisken osv, osv. Kan lägga till att kassasystemet kraschade också... Men vi har höjt omsättningen med 110% i jämförelse med förra påsken! På samma personalstyrka, det ni!

Så nu är jag hemma två dagar, kom hem igår till en sönderstressad fästman, med stooora påsar under ögonen, och förhoppningsvis drabbad av pollenallergi (har inte tid att vara förkyld). Idag ska jag till tandläkaren, tjoho! Inte. Sen ska jag pallra mig in till stan för jag måste köpa skorskorskorskor. Arbetskor är prio ett, sen har jag "upptäckt" att jag behöver ett par vanliga nya skor också. Och ett par jeans till.

Såg på "fyra bröllop" igår, inte för att jag diggar själva tävlingsmomentet och jag tycker att programidén känns lite gammalmodig där männen framställs som lugna, trygga och helt utanför planeringsarbetet. Medans brudarna är liiiite mer åt det hysteriska hållet och har planerat allt in i minsta detalj. Nu är det säkerligen inte så, men programmet framställer det så. Iaf, jag har blivit så blödig! Gråter till allt så fort jag ser någon gå upp för altaret, någon som håller tal, musik, etc. Det blir vattenfast mascara på vårens (och höstens) bröllop, för jag kommer storgråta. Första bröllopet är på lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0