Dags att ta tag i det här bloggandet igen kanske?

Eftersom mitt liv är så fruktansvärt tråkigt och parigt och jobbrelaterat numera har jag inte bloggat så mycket. Tråkigt, var väl kanske att ta i. Men vardagligt? Vuxet? Lägga om bolån, etc. Men nu ska jag berätta om min gemensamma semester med min kära sambo. Ja, ni läste rätt; SEMESTER. "Åh, har ni varit iväg på en sista minutenresa till grekland eller ngt annat varmt land?" tänker ni då. Svaret är nope. I juli bokade vi en flygresa till metropolen Visby. Vi tänkte att genom att flyga, borde det ju kännas lite mer utomlands, lite mer exotiskt. Så jag fick ledigt från jobbet (de hade inget annat val) och sambon tog en långhelg.

Visby är helt fantastiskt, vi tror vi har hittat vår tillflyktsort. Vi hade bokat ett jättemysigt hotel (endast 990 kr/natt = billigt!) med jättego personal som bjöd på te på kvällskvisten och en fantastisk frukostbuffé på morgonen. Om det nu inte hade varit för alla (tre) dryga och högljuda stockholmare som satt och skröt om gårdagkvällen i frukostsalen med mkt dålig ljuddämpning.

Första kvällen besökte vi Värdshuset Lindgården, en sån där riktigt gammal restaurang, med inredning a´la 80-talet med mörka väggar, mörkt träslag på möblerna och tunga gardiner (aprikos?), mörkblåa lampskärmar och framförallt en avec-vagn! Maten var jättegod, jag åt gårdslamm (stadslamm?) och karl´n min åt plankstek. Sen gott vin, champagne och dessert... ja, inte illa. Vi rullade ut från den restaurangen, ngt fattigare och mycket mättare.

Jag ska även nämna att gotland hade en högtrycksrygg över sig, så både fredagen och lördagen hade vi temperaturer upp till 20 grader utomhus! Lördagen blev det promenad runt ringmuren [jingmjujen] och avslutning med glass vid hamnen, 150 olika glassorter att välja på!

Näe, sen fortsatte semestern med pubbesök (också sjukt god mat), bio, cafeér och konditorier, lite shopping... sen hemfärd. Och nu är jag utvilad med förkyld, jävla skit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0