Tider?!

För att göra en lång historia kort.

För jättelänge sedan:

jag: "Älskling, hade det inte varit bra om du tog ut lite ledighet den fredagen vi ska till trollhättan?" (eftersom människan har jobbat övertid var och varannan dag och lördag)
sambo: "ja, det låter som en bra idé"

För en vecka sedan:
jag: "du har väl inte glömt att du ska vara ledig på fredag?"
sambo: "nja, jag kan ta ledigt från lunch"

Idag tio minuter innan lunch:
jag: "älskling nu slutar du om tio minuter!"
sambo: "nja, jag har iaf en halvtimma kvar här, minst"

facit: min sambo kommer inte hem i tid, han har inte packat, vi har inte hämtat vinterdäcken, och ska befinna mig i stallet senast 15.00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0