Spännande

Då jag inte har möjligheten att se ESC på lördag bänkade jag mig ikväll framför tvn, uppladdad för en helkväll.

Delfinalen innehöll allt!

Ett bidrag från mellanöstern där man misstänkte att artisten genomgått en könsoperation. OCH extra bröstoperation.
Ett bidrag med Christer a la after dark
Ett bidrag med en låt som vägrar gå ur huvudet (Shalla li schalla la).
Ett bidrag med klädombyte, till glittershorts
Ett bidrag med en artist som vann för jättelängesedan och har inte klippt sig sedan dess
Ett sing/songwriter bidrag
Ett bidrag med kostym a la Lordi.
Ett bidrag där tjejen inte kan sjunga eller gå ned för en trappa själv.
En kampsång.
Flera läderfodral.
Ett bidrag där man försökt mixa folkmusik med gubbrock (tänk orsa spelmän möter rolling stones).
Ett bidrag a la Fame
MÅNGA FLÄKTAR

Och precis som en riktig ESC-tävling innehöll den återigen frustration och besvikelse över sveriges resultat, och med tankar att jag minsann aldrig ska se skiten igen, och att allt var bättre förr. PRECIS som det hade varit på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0