Happy happy happy!

Jag vet, läsare som redan är trötta på mitt tjafs om min nya arbetsplats, ombedes återkomma en annan gång ;-)

Igår blev det en heldag med min boss. Först provsmakning av kött (shysst frukost) med tre olika såser. Jobbigt att behöva smaka lammrostbiff, kyckling, lammracks, kalvinnanlår, fläskytterfilé och ytterligare kyckling. Sen blev det lunch på operan, fint ska det vara. Sen blev det allvarliga snack om kontrakt. Och hör och häpna, ryktet säger att jag är ledig midsommarafton (jobbar midsommardagen, dock).

Kvällen spenderades i biosalongen, såg Alice i underlandet. En lagom bra film i en lagom bra längd. Efter bion hälsade vi på Fröken Boody och tog en kaffe.

Så schemat idag är lagom stressigt, och ovisst.
-hämta pengar hos finansiören för lördagens vinprovning hemma hos familjen G.
-hämta upp F för att åka och hämta osten till vinprovningen.
-köpa vin till vinprovningen.
-leverera "råvarorna" till familjen G.
-beroende på vad klockan blir behöver jag vara färdigpackad för att ge mig av till Tjörn, the new arbetsplats.
-efter 50 minuters bilresa, eventuellt någonstans hitta en inflyttningspresent till paret C, där jag ska sova inatt.
-jobbsnack
-det ryktas om att det blir restaurangbesök på Salt & Sill ikväll.

Men annars är det ju lugnt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0