Frågor och sol

Sitter och klurar på frågor till anställningsintervjuer. Det är svårare än man kan tro faktiskt. Jag har försökt att rannsaka migsjälv och tidigare intervjuer, men det är svårt. Jag vill även påstå att jag personligen under intervjuer är bra på att "framföra" mig. Det värsta är att jag vet hur jag ska hantera de "klyschiga" frågorna också.

Vilka är dina sämsta sidor? Jag svarar: Jag tar ofta på mig för mycket och blir frustrerad om jag känner mig otillräcklig, bla bla bla

Föredrar du att arbeta själv eller i grupp? Jag svarar: Beroende på gruppens sammansättning föredrar jag och arbetar bäst i grupp. Om gruppen inte fungerar föredrar att sköta migsjälv, bla bla bla

Är du stresstålig? Jag svarar: jag är stresstålig när jag är motiverad till att göra ett bra jobb tillsammans med "teamet".... bla bla bla

Ja, ni fattar grejen, ordbajs. Så hur ska jag nu "gå runt" dessa frågor och ändå få ärliga svar av de som jag intervjuar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0