Då var det över?

Ja, Näe, Då var helgens examensfestligheter över, finito. Det har varit en kanonhelg som igår avslutades med ett jobbpass på Tjörn. Verkligheten kom ikapp väldigt fort kan man säga.

I fredags var det då dags för examenshögtiden. Det var en mysig förmiddag med mycket skratt och nervösa tillrop. Jag förbrukade tre par strumpbyxor under dagen. Ngt enerverande att en kostnadspost i budgeten gick åt till söndriga strumpor. På eftermiddagen var det dags att bege sig till förfesten. Med en nice champagne och diverse alkohol var gräsmattan utanför Marinas lägenhet helt perfekt för ändamålet. Sen att det var gångavstånd till sittningslokalen var ju bara stort plus!

Sittningen var riktigt rolig, sång och dans och inget naket. Vilket vi tackar för. Vidare in till stan sen, och en liten ompeppning inför lite nattklubbande vilket man inte ångrar! Kul hade vi det!

Väl hemma var det bara att ställa klockan tidigt för att åka vidare hem till mor och far på lördags morgon. Precis när vi kommit halvvägs ringer bossen och frågar om jag kan jobba på söndagen (hade blivit lovad lite ledighet), självklart! Så efter en låååång examensmottagning på lördagen var det bara att ställa klockan igen på söndagen för att hinna hem till götet och hämta jobbkläder för att sedan bege sig till Tjörn för några timmars arbete, sen tillbaka till min längtande sambo och var hemma vid 22.00, då kunde vi äntligen fira vår 3-årsdag med ett glas vin och chokladkaka från jobbet.

Så för er som undrar, bloggen kommer att byta namn i framtiden, nu när jag snart inte längre är student. Men det får vänta tills jag har examensbeviset i min hand, vilket är till hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0