Gött änna!

Igår var det dags för lite kärleksfull matlagning. Det blev citron- och timjanmarinerad kalkonfilé med honungsrostade grönsaker, men smaksatt creme fraiche till. Receptet finns här. Därefter gjorde vi en smulpaj med hallon och blåbär, så gott!

Så, nog om gårdagens/mina matlagningsskills. Idag är det nog dags för lite städning. Konstigt nog har lägenheten sett exakt likadan ut de 3 senaste veckorna. INGET har hänt i lägenheten. Varken mer eller mindre. Jag har inte varit hemma. punkt. Så det är väl dags att ta hand om alla examenspresenter, papper osv... För om lägenheten lämnas imorgon i toppskick, borde jag väl kunna förvänta mig att den är det även på söndag när jag kommer hem? I eftermiddag är planen att åka till IKEA, för att hitta ett nytt soffbord, eventuellt en ny byrå, en lösning till den stationära datorn, lite mer förvaring helt enkelt. Får väl se vad som finns.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0