Boring fredag, betyder roligare lördag?

Igår var jag och min kära vän väldigt duktiga med skolarbetet. Planen för kvällen var en hederlig bastu, men nej, vissa bangade ur. Inte så hemskt iofs, har ju tidigare beskrivit min sociala utmattning. Såg då fram emot en hemmakväll med grabben min. Laga lite god mat, dricka lite vin, kolla på någon bra film, spela wii. Det blev pizza, vatten och på spåret. Inte sååå illa kanske, men ikväll hoppas jag på lite mer drag, bastu. Min sambo är iväg till systembolaget i denna stund, för att tillsammans med några kompisar hitta de mest udda ölsorterna, som luktar plommon och så där. Däremot misstänker jag att efter deras shoppingtur bär det av hit, till vår lägenhet. I nuläget är jag iklädd morgonrock och köket ser ut som fan och jag borde plugga.

För att återigen vara lite fientlig till mölndals stads komposteringstvång; skulle ut och lämna den dumma påsen igår, i "avsett kärl" som det stod så fint på påsen. Men näe då, inte finns det något avsett kärl i vårt soprum? Inte heller nya påsar för att fylla på. Så idag komposterar vi inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0