Slö!

Varför spenderar jag varenda helg med att plugga, när jag kan göra det sånna här dagar? Idag hade vi litt.sem till kl 12, och vad gör jag sen? Jo, går och fikar för att sedan åka hem och krypa ner i soffan.

Jag har iaf spanat runt lite på födelsedagspresenter till karl´n min, har hittat en riktigt bra. Men dyr. Jättedyr. Men den skulle göra succé. Idag blir det iaf kyckling med bulgurwok.

Karins kyckling med bulgurwok och tatziki
2 personer

2 st kycklingfiléer
2 msk sweet chili-sås
grönsaker: morötter, champinjoner, paprika, lök, vad du har hemma.
bulgur för 2 personer (står på paketet)
naturell yoghurt
gurka
vitlök

Tzatziki:
finhacka gurkan, alternativt riv grovt. Lägg den hackade gurkan i ett durkslag/sil och salta ordentligt! Saltet drar ut vätskan från gurkan. Detta momentet är väl inte nödvändigt, allt beror på tid och ork. Blanda gurkan med youghurt och pressad vitlök. MUMMA!

Sätt ugnen på 200 grader. Koka bulgur enligt anvisningarna. Bryn kycklingen i stekpannan, salta och peppra. Lägg kycklingfileérna i en ugnsform, pensla på sweetchilisåsen och sätt in i ugnen. Innertemperatur 70 grader. Under tiden; woka/stek grönsakerna (efter att du har skalat och skurit dom i lagom stora bitar), krydda med salt, peppar och annan favoritkrydda. Vänd ner bulguren så att det blandas med grönsakerna.

Servera bulgurwoken med kycklingen och tzatziki, gott är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0