Gnäll

Ja, nu ska jag gnälla lite till. Styrelsen vill att jag ska gå på ett möte imorgon, som faktiskt är frivilligt, men efter kommentaren "du är ju faktiskt vice ordförande, det är en hög position", Näe, vet ni vad? Jag vill inte det! Efter att jag lite halvt övertygande sa att jag skulle försöka hinna, fick jag ett sms av fröken H. Laserdome imorgon samtidigt som mötet är inbokat. Vilket låter roligast? Laserdome såklart! Så hur ska jag nu förklara att jag inte kan komma till det frivilliga mötet? "Jag ska spela laserdome istället?".... Jag vet inte, men just nu känns allt väldigt tungt och kravfyllt. Det är saker som ska göras hela tiden. I förebyggande syfte har jag idag skrivit färdigt en uppgift till skolan, som egentligen inte ska in förrän nästa torsdag. Det känns bra förstås.

Kommentarer
Postat av: Erik

Klart du ska spela laserdome. Vice ordförande är en bra position, du har egentligen inget ansvar alls. Se nu till att göra så lite som möjligt fram till nästa årsmöte (men säg för allt i världen inte till dom att du ska spela laserdome, säg att du ska på ett möte eller jobba eller plugga...). Väl på årsmötet ser du till att ge fullständigt fan i få någon ny roll. Du har sedan för all framtid rätt att tacka nej till uppdrag i föreningen. "Jag har ju redan gjort en omgång som vice ord". Det går att tacka nej till andra grejer också, så som kalas, parmiddagar och familjeaktiviteter.

2010-02-25 @ 06:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0