No more julbord!

Igår var det sista julbordet för den här säsongen, ÄNTLIGEN! Nu ska jag inte vara sån, hade lugnt kunnat jobba några helger till med julbord, så länge jag slapp äta maten. Men nu har jag ätit julmat sen mitten av November!! Visst, det är klart att man kan äta olika saker på julbordet, men jag har ätit mig igenom allt, förrutom sillarna. Och julmat är inte gott, punkt slut. Så nu är jag julmatsfri i två dagar sen börjar julfirandet med familj och vänner. Kan väl inte påstå att jag ser fram emot det hysteriskt mycket i dagsläget, fast måndagar har jag en förmåga att inte vilja umgås med någon alls. Så när jag räknar på saken har jag 4 julmiddagar framöver i samband med julfirandet, det ska jag väl kunna överleva, äta en pizza innan? Jag har försökt övertala min sambo att vi iaf ska skippa ett julbord, för att få lite egentid, men han gillar ju fortfarande julmat. Fan.

Japp, och för att det är juletider fick jag nu dåligt samvete för de som kanske inte får någon mat alls, och här gnäller jag om mat, vänner och familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0