Träningsdagboken v 1

Okej, efter ett seriöst snack i bilen med F i fredags konstaterade vi båda att det var dags att ta tag i träningen. Tänk om jag hinner slimma till kroppen och hjärtat lite inför sommaren, behöver starka armar och en frisk kropp inför det nya arbetet.

Sagt och gjort, i måndags entrade vi gymmet. Personligen trodde jag inte att gymmet skulle släppa in mig med mitt något oanvända kort. Alternativt att högtalarna skulle gå igång tillsammans med larmet och en röst "Det var LÄNGE SEDAN du var här, GÅ härifrån!". Men det gjorde det inte. Träningspasset gick jättebra, vi hade ju faktiskt tagit oss till gymmet, bara det är väl värt ngt?

Dagarna som följt har varit smärtsamma (träningsvärk), om man säger så. Idag var det ännu mera smärtsamt! Vi begav oss återigen till gymmet, för idag skulle det minsann tränas ordentligt. Näe, det gick inte alls lika bra, SMÄRTA och illamående. Inga övningar fungerade, varken kondition eller mage, och jag konstaterade att jag var i ännu sämre form än vad jag trodde. En riktigt dålig sådan. Har fått bakläxa på magen, som jag trodde var den delen där jag var starkast.

Men imorgon har vi gett oss sovmorgon innan vi träffas i skolan, kan det vara så att jag hinner en promenad i världens brantaste backe innan frukost? Det borde ge mig sjukt många träningspoäng?

Kommentarer
Postat av: marina

Kanske dags att komma in i den riktiga träningsvärlden? www.funbeat.se ;)

2010-04-25 @ 21:26:41
URL: http://mittlivarperfekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0