Fotens klagan

Tänker ägna detta inlägg till min vänstra fot. Ni som inte är intresserade ombedes sluta läsa.

I lördags, hittade min fot en spricka/hål i uteserveringen, där skulle foten självklart trampa, och misslyckas med detta. Istället trampar foten snett, jättesnett. Foten skrek lite, men det var ingen fara på taket. Jag fortsatte att jobba och foten sa inte så mycket mer. Jobbade söndag också, och foten gnällde inte mer än att den var trött på grund av allt springande.

I tisdags börjar foten gnälla lite, men jag trodde att den bara var öm efter helgens bravader. Så jag lastade på ryggsäcken med både dator och doktorsavhandlingar och pallrade iväg till skolan med lasten. Fortsätter med detta på onsdagen också. Onsdag eftermiddag säger foten "Njae, du jag tror inte att jag mår så bra". Sagt och gjort smörjde jag in foten med lite smärtlindrade gel.

Idag, är foten liiiiiite svullen (jag vill inte överdriva, jag bara tillägar ett helt blogginlägg till min jävla fot) och den gör ont även när jag inte stödjer på den. Tur för min fot att den inte ska arbeta i helgen. Jag ska personligen fylla igen sprickan i uteserveringen, då jag inte har tid att leka sjuksyster i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0