Omelett!

I morse körde jag väg min sambo till centralstationen, han och gänget ska åka till oslo och hälsa på en vän. Tanken slog mig att jag på vägen hem skulle stanna och handla en sån där lyxig frukost, nybakat bröd, god ost, bacon och ägg, osv. Men jag körde direkt hem istället. Efter en stunds slappande i soffan började magen göra sig hörd. Hunger. Jag gick ut och kollade i kylen och konstaterade att vi inte hade någon frukostmat överhuvudtaget.

MEN! Jag hittade två ägg! Sagt och gjort, en omelett skulle det bli. Det blev inte vilken omelett som helst heller.

Jag hittade en morot och en rödlök, dessa skar jag ner i mindre bitar och rostade tillsammans med konservmajs i ugnen. Samtidigt vispade jag ihop äggen och en liten klick grädde. Stekte omeletten och rörde ner riven ost och fryst persilja. Till sist toppade jag omeletten med de rostade grönsakerna och en klick cremé fraiche

Detta blev såååå gott, och jag hade ändå "ingenting" i kylen. Imponerad av migsjälv faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0