Irritation

Dagen har hittills innefattat två, nej tre irritationsmoment (kan nog dra till med fyra, nu när jag tänker efter). Irritiationsmoment är sådana där små saker, som egentligen inte spelar stor roll i sammanhanget, men ändå har en förmåga att ta energi från mig.

Irritationsmoment 1
Utöver att det var mörkt och kallt imorse, vilket jag uppdaterade min status på facebook med, kommer det en så uuuurgullig kommentar ifrån min mor på facebook. "Kallt är det väl inte men höst det kan jag hålla med om. Nu är det mörkt när man åker till jobbet.:( Godmorgon på dig gumman:):)" den här kommentaren uppdagades efter cirka två minuter. Då drog jag genast slutsatsen att jag är trött på massa "gummeligumman-snutt"-hälsningar från mamma på facebook. Jag blir verkligen argare ju mer jag tänker på det. Jag drog också slutsatsen att min mamma är sjukt inne i facebookvärlden, när hon måste använda MIN dator när hon och pappa var på besök hos oss i söndags. Bara för att kolla allas nyheter. "Såg du vad hon hade skrivit på facebook? Ja, hon är ju kanske lite ledsen pga, bla bla bla". Sista slutsatsen jag drog ut av det här, var också att jag ska nog sluta med statusuppdateringar. Just nu står det "uppdrag-vintenta", och det kommer säkerligen inte dröja innan kommentaren "oj, vad du är duktig gumman, bara kämpa på, mamma och pappa är så stolta över dig". Jag spyr bara av tanken!

Irritationsmoment 2 (detta blir nog ett långt blogginlägg)
Gubben på min vinkurs, som låter full så fort han öppnar munnen, både i nyktert och onyktert tillstånd. PLUS att han ALLTID har fel, inte för att man kan påstå att dofter och smakupplevelser är fel, men det är verkligen ingen som tycker likadant i hans fall.

Irritationsmoment 3
Vi har ett kärlekspar i den här vinkursen, mellan en klasskamrat till mig och en som läser kursen fristående, och jag orkar verkligen inte med deras tjat, och gullegull, och bekräftelse osv.

Irritationsmoment 4
Sista irritationsmomentet tog en massa onödig tid idag. Tydligen hade någon/vissa i klassen mailat vår kursansvariga för nästa kurs och hävdat att "schemat ser lite tunt ut", vi vill nog ha mer föreläsningar. Detta resulterade i att vår kursansvariga kom idag efter vinprovningen för att diskutera våra åsikter osv. Vad jag tycker i den här frågan kanske redan har framgått? Hur som helst, när hon lämnar "ordet fritt" är det INGEN som vill kännas vid tidigare kritik. Konstigt. Sedan kom det väl fram iofs. Och efter att hon gått igenom studieplanen och schemat och förklarat hur hon tänkt, insåg alla till slut att det faktiskt var motiverat med de föreläsningar som fanns och inte fanns på schemat. Tardada, voila! Inget behövde ändras, för allt var bra som det va! Detta tog en timma av min tid idag!

Men annars rullar det på :-)

*Synd det här, men jag måste förtydliga syftet med den här bloggen. Efter som det tydligen tas väldigt bokstavligt. Den här bloggen handlar om MIG, och mina tankar och funderingar. JA, jag kryddar den såklart och få saker och ting att låta värre eller bättre än vad saker och ting är. Funktionen bloggen fyller för mig är att jag får distans till mitt eget liv och dess händelser. Jag tror att flertalet, inte alla, tycker att jag har ett visst humoristiskt inslag som inte ska tas allt för seriöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0