Vinprovning!

Idag tror jag det var konstiga-människors-dag i stan. ALLA konstiga, udda människor skulle åka på min spårvagn, både till och från skolan. Alla kategorier representerade. Svenne-fjortisarna var där, de diskuterade högt gällande viktiga saker som folks som himlar med ögonen bakom ryggen på andra. "jesus älskar dig"-tanten var där, med sitt huckle och colabottnade glasögon och röda läppstift. Ticksmänniskan gick bakom mig på vägen hem från spårvagnen och grymtade när jag gick förbi. Ah, fylleparet var på spårvagnen imorse. De var sura på varandra också för de satt på var sitt säte och delade öl på distans. Nu sitter jag här i min trygga soffa och hoppas på att jag får skjuts av min sambo ikväll till en klasskamrat.

För ikväll har jag och mina kära vänner planerat en vinprovning, det ska bli så roligt och gott!

ps. numer vice ordförande i bostadsrättsföreningen, det ni! ds.

Kommentarer
Postat av: SG

dags för nytt inlägg karin!!!:)

2009-05-14 @ 17:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0