Prioriteringar i livet

Ja, då sitter man här och har hunnit fundera lite över läget. Läget "varslad sambo" kan man se som oroande, eller spännande. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag tycker ännu. För min sambos del har han börjat fundera på massa annat, förrutom det faktum att han är varslad. Typ, sälja lägenheten för att den lutar, skaffa en lägenhet utmed nya E45:an för att de kommer gå upp i pris när vägen är klar, för att sedan sälja den (vart vi ska bo är ännu inte satt, för en månad sen var han inriktad på en tomt med hus). Han funderar på vår ekonomi och vill sätta massa budgetar, vilket iofs är lite mer relevant kopplat till varlset än vad lägenhetsfrågan är.

Vad känner jag iomed detta då? Jag har ett år kvar på min utbildning och är inte främmande till att flytta någonannanstans, på grund av jobbmöjligheter efter den är klar. Däremot har jag svårt att se jobbmöjligheter inom restaurangmanageryrket någon annanstans än göteborg eller stockholm här i sverige. Men STOR parantes, jag vill att ovanstående ska ske EFTER att jag är klar, och har "kartlagt" min karriär, haha...

Så istället för att fundera över sådana där stora frågor, har jag lagt upp en prioriteringslista, här nedanför, denna prioriteringslista innefattar inte skolarbete (som jag har lite kvar).

Prio 1. Hjälpa min sambo med uppdatering av CV:t
Prio 2. Utvärdera huruvida det är utvecklande för mig att jobba på min gamla VFU-plats.
Prio 3. Räkna på vår ekonomi, behöver jag ett extrajobb utöver mitt ordinarie sommarjobb på Liseberg? Vad ger A-kassan? Bilen?
Prio 4. Hjälpa min sambo att hitta jobb/utbildning

Efter att läget är stabilt och ovanstående punkter är genomförda:

Prio 5. Göra färdigt lägenheten
Prio 6. Avsluta utbildningen/hitta jobb
Prio 7. Sälja lägenheten (med förutsättning att vi hittar ett annat boende).
Prio 8. Påbörja nästa fas.

SKÖNT att skriva av sig lite...

Kommentarer
Postat av: Maria

Huuu du låter så vuxen... jag får en klump i magen bara jag tänker på att bli klar och ta "nästa steg"

2009-05-29 @ 12:18:55
Postat av: SG

ni har aldrig funderat på att hitta nåt boende i.. vad hette det nu?? ...sjuntorp? det är iaf min dröm.. danska vägen tänkte jag mig.. och jobbmöjligheterna där är oändliga har jag hört.. ett riktigt drömställe! ;) ps. tycker du ska välja att se detta som spännande.. det kommer gå bra för er:) kram

2009-05-30 @ 08:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0