Helgen is över...

Då så, nu var ytterligare en helg avklarad, det är skönt att det är måndag imorgon igen så man kan vila upp sig. Näe, skämt å sido. Men helgen har spenderats på följande vis.

Fredag eftermiddag 16.20
- CG hämtar mig från min VFU-plats, för att farmor har åkt in på sjukan i Kungälv. Tar cirka en timma i fredagstrafiken, så klockan tickade.

18.20 - lämnar Kungälv efter sjukhusbesöket, beger oss till "svärföräldrarna" för att äta middag (som egentligen var inställd, men vi skulle tydligen dit iaf)

19.30 efter en snabbdusch hemma i lägenheten var vi på plats för middag.

Lördag förmiddag 9.30
- En ofrivillig sovmorgon infann sig, och vi insåg snabbt att vi varken hade frukost eller presenter hemma inför dagens bravader (detta hade jag ju tänkt inhandla fredag eftermiddag, eftersom vi egentligen bara skulle upp på en snabbvisit i Kungälv, men så blev det ju inte)

- 10.45 vi packar ihop oss för att intaga frukost på café och inhandla presenter och dricka.

- 12.10 hemma i lägenheten igen för att hinna slå in paket etc, inser att klockan börjar rusa iväg eftersom vi ska vara på kalas nr 1 kl 13.00 (transporttid var beräknad till cirka 20 minuter)

- 12.40 lämnar lägenheten på väg till kalas nr 1.

- 13.00 inser att det är väldigt mkt ombyggnationer på vägen som försenar vår ankomst

- 13.25 reell transporttid 40 minuter cirkus.

- 15.45 beger oss vidare mot kalas nr 2, beräknad transporttid här var också 20 minuter.

- 16.15 hemma hos mina päron och lämnar väskor med packning, lägger på "kvällsmake up" och börjar bege oss till kalas nr 2, detta är en kombinerad inflyttningsfest och födelsedagsfest.

-24.00 promenerar hem från kalaset med världens mest mörkrädda hund, men det känns ju tryggt, not.

Söndagen spenderades mest med att invänta nykterhet och mat. Nu är vi hemma i lägenheten igen iaf, och nu får det vara lugnt ett par helger framöver, bitte! Nästa lördag ska jag spendera i soffan tittandes på melodifestivalen, SJÄLV, inga andra mindre schlagervetande människor ska förstöra denna afton (CG kan iofs få dispans, om han lovar att hålla med mig och heja på Måns samt förse mig med snacks under kvällens gång)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0