Fredag!

Åh, cabaret cartwright var jättebra, jag har lärt mig att spela munspel, det ni! Igår vaknade vi upp i Trollhättan, tomt hus, ensam hund. Efter en fakesöndagsfrukost (det var ju faktiskt torsdag) tog vi bilen och hunden på en liten utflykt till mina gamla ridvägar på andra sidan byn. Det blev en promenad långt över timman i skog och mark. Mina avståndsbedömningar kanske var lite krassliga. Det brukade ju gå lite fortare på hästryggen. Men härligt var det, och hunden var glad. Hittade ett fint timmerhus längs promenaden också.

Sen på vägen hem åkte vi till hornbach, our favouriteplace, och tittade på trallgolv till balkongen. Först var jag inne på vad jag kallar trallgolv, ni vet, sånt där "klickgolv" som man använder överallt i äntligen hemma. Hornbach är ju hyffsat billigt tycker vi och efter att vi hade "höfträknat" lite, så skulle det kosta 1200 kr i material. Men då skulle det ju gå fort och vara enkelt att lägga. Min kära sambo tyckte detta var lite dyrt. Så vi tittade på "riktigt trallgolv" (behandlade plankor?), sen åkte vi hem och mätte balkongen, åkte till byggmax istället, 315 kr kostade det allt som allt, med såg och skruv. Som tur var fick vi även oväntat besök, JS som sen ringde till ett mer väntat besök EC. Min sambos vänner är bäst på att bygga trallgolv på vår balkong, och det blev jättefint! Totalt var kostnaden då 315 kr + mat till hjälpsamma vänner + tålamod. Nu har vi säkert höjt värdet på lägenheten med 25000 kr. Man kan ju hoppas iaf, just nu ser jag inte det fina trallgolvet, för det ligger S-N-Ö på det! Men när det slutar snöa och det blir lite varmare ska jag försöka odla örter, basilika och persilja eller ngt annat grönt. Det är konstigt hur driftig man kan vara när man egentligen borde göra skolarbete?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0