Då sitter man här..

Ja, då sitter man här i soffan, nyss hemkommen från ännu en dag i nöjesparken. Fick sluta tidigare, och det var skönt, för de senaste dagarna har tagit all kraft och energi från mig. Igår frågade jag min sambo snällt om det inte var så att han kanske kunde handla idag och göra iordning tacos tills jag kom hem från jobbet 20.30. Självklart skulle han göra det, jättemysigt med en liten date, och jag behöver verkligen bli ompysslad. Så i förmiddags skrev vi en inköpslista, jag lämnade mitt kontokort (hans har blivit spärrat, de har gjort fel på banken) och ica-kort så att han skulle kunna handla och tanka bilen.

MEN nu sitter jag här själv i soffan, kontokortet, ica-kortet och inköpslistan ligger kvar på samma plats som imorse och bilen står på parkeringen otankad. Är det fel av mig att bli sur nu? Näe, det tycker jag inte. Visst, nu råkar det vara så att min sambo är ute och seglar, men lovade dyrt och heligt att genomföra ovanstående moment idag, innan jag kom hem från jobbet. Klockan är nu 19.00 så han har ju iaf 1,5 timmar på sig att hinna göra detta. Men han är inte hemma ännu. Frågan är då, ska jag ta på mig att tanka och åka och handla? Eller ska jag sitta surt och vänta här tills han kommer hem, och då bli medtvingad att handla. Jag orkar inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0