Hemma igen!

Efter en fantastisk vecka i sälen har jag äntligen anlänt hem till lägenheten igen. Sälen var som sagt kanon, efter en lååång biltur på kära väg 45 och 71 anlände vi runt 18-tiden till stugan, en stor stuga må jag säga, den var gjord för tio med 3 toaletter (vilket var tur, berättar snart varför), bastu och öppen spis. Vädret har varit kanon hela veckan, lite kallt för min del men solen har varit framme varje dag, förrutom i lördags, då hade det snöat på natten några centimeter och pudret var perfekt, mjukt om man ramlade också.

Nyårsnatten spenderades i stugan men hemmalagad god mat, spriten brorsan hade gett oss i julklapp är fortfarande väldigt äcklig. Ringde och tjatade på brorsan att han skulle förlova sig, och gissa vad? Han och flickvännen förlovade sig inatt! Fredagen, eller var det torsdagen? Fylldes med afterski, jätteskoj, fick en såndär orange jägerhalsduk och nyckelband. Tyvärr blev polarens bräda snodd, som han lånat av en klasskamrat till mig. Synd, men det var fler som tydligen blivit av med sina grejer också.

Sista kvällen men gänget gick vi till en restaurang, typ Steakhouse. Maten var jättegod MEN;
- krångel med bordsbokningen, två ggr
- dröjde länge innan menyerna kom.
- drickan dröjde ännu längre
- efter 1,5 timmar på restaurangen fick vi vår huvudrätt

Men som sagt, maten var hur god som helst, längesedan jag åt så god köttbit.

Efter maten kände jag en äcklig mättnadskänsla, för mkt mat trodde jag. Men från ett-tiden fram till fem, spenderades på toaletten. Av rädsla för magsjuka har jag intalat mig att det var matförgiftning. Har fortfarande inte ätit mer sen restaurangbesöket. Väldigt käckt när man ska åka bilen hela dagen därpå. Hoppas verkligen att det var matförgiftning, annars hade väl mina bilkamrater drabbats nu? Och än så länge har jag inte hört att de har mått dåligt.

Efter att jag fått i mig lite coca cola vid lunch (mirakeldryck måste jag säga) piggnade jag till och ringde till restaurangen för att berätta vad som hänt, fick prata med en jättetrevlig tjej som beklagade och tackade för att jag ringde och berättade om min eventuella matförgiftning. När jag blir stor och hamnar i den situationen med en gäst ska jag agera som henne, proffisionellt måste jag säga.

Idag ska jag försöka få i mig lite mat, för ikväll ska jag hem till mina päron igen för den årliga 13dagsfesten, SEN är äntligen julen och nyår slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0