Fixing-spirit

Har varit utan dator sen i fredagseftermiddag, oh my god! Hehe, näe, det har varit ganska skönt faktiskt, men i förmiddags återupplivade jag datorn igen med en nyinhandlad laddare. Min gamla gick sönder.

Fredagen var jättelyckad, det var inte så mycket folk, men vi hade roligt som var där! Den började som sagt med after work på en bar/restaurang på avenyn, lite snål buffé måste jag säga, och minitallrikar, men det var faktiskt sällskapet som stod i fokus denna afton, och att terminen på handels är över. Efter after worken åkte vi hem till mig, och jag hade superstädat lägenheten, så skönt att få komma fram i sovrummet. Hemma hos mig drack vi mousserande och raki, inge vidare god sprit det där. Sen fanns det ingenting som kunde stoppa oss, vi skulle till Gretas, det bara var så, och där hamnade vi också. Det var ett tag sedan jag var där nu, men det känns alltid lika kul att komma dit. Vid tre-tiden tog jag spårvagnen hem och mötte min sambo inne i mölndals centrum, för en månskenspromenad hem (tror inte månen var framme, men visst låter det bra?).

I lördags var det "fixar-tajm". Efter att jag kvicknat till på förmiddagen startade jag stryka gardinerna som jag fått av mamma för några månader sedan. C satte upp krokar i sovrummet och donade. Vi kom igång bra, fyra gardinlängder skulle upp och det gick bra fram till nr 3. Sen tog krokarna slut... Noooooooo.... Åkte till Ikea, de var slut... nooooo.... Var på ikea imorse runt öppning, fortfarande sluuuuut.... frågade mamma om hon kunde köpa dem i bäckebol på vägen ner... de var slut där meeeed... nooooo.... Så den gardinlängden ligger fortfarande kvar på matsalsbordet, nystruket och saknar sin kompis som redan hänger uppe. Hoppas att krokarna kommer in i veckan. Men jag har satt upp mina fina tavlor i hallen, och påbörjat ett draperi till skrubben.

Imorgon börjar min praktik, jag är jättespänd, men första dagen blir en "vanlig" dag tills vi har bestämt hur mitt schema ska se ut... over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0