Dag 1 på praktiken

Dag 1 på praktiken, check.

Dagen/morgonen började med ett litet missförstånd mellan västtrafik och mig, så jag fick promenera till jobbet, det gick snabbare än vad jag trodde, så det ska jag fortsätta med. Men halt var det, plus att när jag gick under en bro körde en bil ner massa smutsig "snö" på mig. Surt, nu har jag iaf hittat en vad jag tror snabbare väg som inte innefattar några broar "vi kan inte gå under den". Ska testa den imorgon.

Hela dagen har jag småpysslat lite med konferensgäster som var där på heldagskonferens, pice a cake, samtidigt som jag har fått börjat lära mig bokningsystemet Callisto ordentligt, äntligen. Vi har varit ovänner sedan i höstas, men nu börjar vi gilla varandra. Dock förutser jag ett problem som redan har börjat verka. Jag och ägaren har samma förnamn, och efternamnen är typ lika. Inte bra, funderar på att byta till mitt andranamn bara när jag pratar i telefonen på min praktikplats, för det kommer bli problem annars.

"Välkommen till blablabla, det är Karin, vad kan jag hjälpa till med?"
"Ja, hej Karin, det är Helene"
"Hej Helene"
...tyst...
"Vad kan jag hjälpa dig med Helene?"
"Ja, du hade ringt och sökt mig,Karin"

doh... inte bra när praon heter samma sak som ägaren... överväger seriöst att svara med annat namn nästa gång jag ansvarar för telefonen.

Imorgon ska vi äntligen ha möte på min pratikplats om hur jag ska få ut mesta möjliga av dessa 10 veckor.

Kommentarer
Postat av: Maria

Tvillingar är ju gulligt ju!!! Och ja,, dubbel examen = dubbelt så bra = (förhoppningsvis) dubbelt så många jobb ;)

2009-01-19 @ 21:46:12
URL: http://littlebylittle.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, störtskönt! i like your blog..

2009-01-23 @ 11:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0