Pokerface

I går var det pokerafton i Gårda. Gick inge vidare för min del, hade en väldans otur, för bra kort hade jag, men alltid var det någon som hade bättre än mina par i ess, kungar whatever... då satt ngn annan med triss, surt.

Provade ett väääldigt "karinlikevin" igår, en torr riesling från tyskland, pzalz (stavning) om jag inte minns fel, den var så god så jag fick ta med den hem helt enkelt.

Idag ska vi som sagt på bröllopsmässan, det ska bli roligt och se hur andra "herrgårdar" gör, hoppas jag hittar lite nya ideér till min praktikplats. Sen ikväll ska vi vara "statistgäster" på min VFU, vilket betyder gratis mat i restaurang, det är så att det bara är ett weekendpaket bokat för två pers, och det ser så illa ut om restaurangen är tom. Grät inte direkt när chefen frågade. Däremot gråter jag lite över min sambos rygg, han har jätteont och funderar på om det verkligen är så bra att åka på AC/DC-konsert imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0