Kalas!

Jag vet att det bara är onsdag, men till helgen ska vi åka hem till mina päron i Trollhättan, det vankas kalas för min syster som fyller 20 år. Ska bli riktigt kul faktiskt, det ska tydligen bli väldigt mycket folk, om jag känner mamma rätt bjuds det nog på mat och förhoppningsvis vin (brukar köpa med mig en box själv för säkerhetens skull, haha).

Det roliga är att när det gäller kalas och mamma, så har hon prestationsångest, eller ngt liknande, för varje år är det alltid ngt "i sista stund" som blir för mkt. Själv om jag skulle ha kalas för så många, hade det krävts en hel del planering, medan morsan helst skippar planering och gör allting samma dag som kalaset. I panik då.

Ett tag använde vi oss av catering, två köttfat med kallskuren skinka, rostbiff och kalkon och diverse granityrgrönsaker. Till detta gjordes det potatisgratäng och en grönsallad. Hur enkelt som helst. Men det duger tydligen inte längre, en annan tycker att det hade varit hur gott som helst.

Senare på kvällen så hoppas jag på utgång i metropolen. Göra stan osäker för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0