Denna melodifestival

Denna melodifestival... Ni som känner mig vet att jag har ett speciellt förhållande till denna folkliga fest. Men nu har jag två år i rad blivit besviken över våra resultat i eurovision song contest pga pakter hit och dit, så därför har jag sakta med säkert försökt att difestivalisera mig. Ändå hade jag ett hopp om att årets melodifestival skulle bli en succé. Därför satte jag mig i soffan i lördags, laddad för melodifestivalmania. Allting gick bra, fram till omröstningen. Hur svårt kan det va??? Det bidrag med flest röster går vidare, eller? Men svt med björkman i spetsen tror inte aaaallls att det är ett komplicerat system, yeah right. Jag ger upp, jag verkligen ger upp, schlagern är död.

I all min bitterhet gick jag och bastade med bastuklubben, mkt bättre än melodifestivalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0