Alla hjärtans dag, hahahahaha....

Ni som känner mig sedan tidigare vet hur förbittrad jag har varit alla dessa valentindagarna genom åren. Nu är jag inte fullt så bitter, mer än att alla restauranger tar ut skyhöga priser och det är fullbokat i hela stan, mkt bra för branschen måste jag säga, men det är väl ändå liiiite överskattat? Eller? Nu råkar det ju vara så att min sambo fyller år dagen efter alla hjärtans dag, så därför blir det mest födelsedagsfirande i helgen. Bättre att lägga det där restaurangbesöket på en liten mer "personlig" årsdag, typ vår fölovningsdag i april. Tycker jag i alla fall.

Hur som helst har hela veckan gått åt till att förbereda alla hjärtans dag på VFU:n. Igår dukade vi upp hela matsalen och det blev så fint med alla ljus och blommor och vita dukar. Plus att under hela dagen var det folk som trillade in med blommor som de ville skulle stå på deras bord, med diverse kärleksbrev "till elisabeth". Det ska även övernatta ett brudpar på VFU:n som gifter sig i rådhuset idag, och jag tror det var brudens pappa som kom in igår och betalade hela deras weekend, i hemlighet, de kommer inte få reda på vem som har betalt, hemligt! Jag hade som sagt en mycket bra dag på VFU:n igår, har lyckats sälja ett bröllop i september (det är prel bokat iaf, och jag ska visa paret herrgården på måndag) och hade även en spontan visning för en begravning som skulle bli mellan 50-100 pers, hoppas att vi får den, de var väldigt positiva.

Igår var det fredag, fredag betyder bastu för vissa. Igår skulle bastuklubbens vän från norge komma hem, så det var lite speciella förberedelser. Till slut står vi ändå där på terminalen och väntar glatt på Hs buss med en banderoll "Sauna? Bastu!". Bussen skulle komma in på hållplats 50, vi hittade hållplats 49 och 51, men ingen 50, det fanns tydligen inte. Men efter vissa efterforskningar hos kunniga bussåkare bestämde vi oss för att vänta mellan dessa två hållplatser, typ i rondellen. Till slut kom det en buss, som vi trodde var den rätta. Kutar dit och vecklar upp banderollen och väntar med förväntan. Ingen H. Fel buss. Sen kom rätt buss och vi fick springa längs sidan och hoppa och skutta. Har ALDRIG skrattat så mkt och sprungit samtidigt. Det var lyckat, minst sagt. Sedan tog vi pendeln till bastun och hade en super/supargo kväll, var hemma långt efter 4 imorse, tur att jag inte skriver tenta idag.

Ha en trevlig alla hjärtans dag mina kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0