Energikrävande adventsfika

Igår var det adventsfika med bostadsrättsföreningen. Jag är en ganska oaktiv vice ordförande i styrelsen, eftersom jag inte riktigt känner att jag har kunskapen för posten. MEN fixa saker som kan ätas, det kan jag. Sagt och gjort, jag bakade och inhandlade inför denna glöggafton. Evevrything so far, so good. MEN vi har en bakåtsträvare i gruppen, eller seg. Och alltid är hon med, aaaaalltid. Därför kokades det alldeles för mycket kaffe, därför skulle det tydligen ta en timma att förbereda fikat, det tog 20 minuter. Därför var jag sur och grinig hela kvällen sen, för det tar så mycket energi!

Idag ska alla årsanställda på liseberg vaccinera sig mot svininfluensan. Vilket innebär att både restaurangchefen, hovmästaren och köksmästaren kommer att vara nyvaccinerade inför dagens arbetspass. Med 100 förbokningar idag, tror jag att det kan bli lite körigt, särskilt om våra kära arbetsledare får biverkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0