skäms

Ujuj, nu har jag inte uppdaterat bloggen på flera dagar, skäms på mig. Men se det så här, jag har helt enkelt haft det för lugnt och skönt och inget att skriva om. Jorå, det har visst hänt en del skoj saker. Efter min hemkomst från klädesholmen var det dags för korvgrillning och bastu. Som senare utvecklades till en kväll på kvarterskrogen. Riktigt trevligt. Har nästan bestämt mig för att det blir en resa till vasa skärgård i sommar också, ska bli riktigt nice.

Dagen därpå rullade vi upp till Trollhättan för att agera hundvakter. SÅ härligt, drog med mig sambo på en jättelång promenad på mina gamla ridvägar i Sjuntorp, Kalltorp. Vädret var underbart, hunden var glad och ekhagen var lika fin som alltid. Vi avslutade dagen med grillning, vin och bubbelbad. På söndagen (vägen hem) hann vi med en fika i solen på avenyn, pizza på vår balkong och söndagmiddag hos svärföräldrarna. Vet ni vad det bästa är? Jag har tagit mig igenom påsken utan att ens lukta på, än mindre äta sill! Om vi bortser från askonsdagen då, men det var ju inte självaste påskhelgen.

Men nu till vad jag egentligen skulle skriva, satt och slötittade på tomter idag. Alltid intressant att kolla hus och tomter som är till salu, dels för egen del och för att kolla hur folk har det i sina hem. Det finns mycket fina köka och fräscha badrum i många hus numera. En dag ska jag ha det där drömköket. Men det var inte det jag skulle säga heller, vad jag skulle säga var att vi har hittat den perfekta tomten, med det perfekta läget, det perfekta priset, perfekta avståndet både till Göteborg och Trollhättan och Mölndal. Men nu ska vi inte vara dumdristiga. Men tänk om! Man kan ju bara hoppas att det dyker upp en minst lika attraktiv tomt i framtiden då man är i "rätt tid" så att säga.

Näe, usch vad parigt och trevligt detta inlägget blev, skäms på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0