Klädesholmen

Nu har jag kommit hem ifrån två fantastiska dagar på Klädesholmen på Tjörn. Jag har aldrig varit en kustmänniska, men sjutton vad fint det är, och än så länge är det bara måsarna som låter. Dagen igår började med mousserande & champangeprovning, en hel del godsaker fanns det. Sedan lämnade vi regninga göteborg och begav oss till soliga kusten. Väl framme dukade vi upp till sillbuffé (med godsaker som t.o.m jag tycker om) och dukade bordet med utsikt över hamnen. Helt vindstilla och solsken. Efter god mat och dryck begav vi oss på en liten promenad bland husen. Helt galet att bo så tätt inpå varandra. Jag skulle ju bli galen. Efter mera dryck och promenader satte hungern in, tillgång till ett restaurangkök som vi hade, utrustad med grill å grejer började projekt hamburgare. Ju fler kockar destu godare burgare. Burgarna var iofs en aptitretare till lammracksen. Inte helt fel det heller. Mätta och belåtna kröp vi till kojs och vaknade till måsarnas "underbara" skri, solsken samt frukost på bryggan. Perfekt start på påsken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0