Förkyld och recension av gårdagens restaurangbesök

Usch, jag är dunderförkyld, sånt som man inte har tid med, men nu har jag iaf fått ledigt från skolan och ska bara lämna lite grejer till min kära studiegrupp i skolan.

Igår var vi på en väldigt trevlig pub/bar som ligger på Gibraltargatan. Anledningen var en avskedsmiddag för JS och RR, som ska åka utomlands. Jag och min sambo var lite sena, svårt att hinna med allt på eftermiddagarna, men vi kom till slut. Restaurangen är vida känd för sina hamburgare och sprödbakade pizzor. Även en onsdag var det riktigt mycket folk och vi fick knappt plats vid det bokade bordet (många vänner var vi).

Beställde den omtalade hamburgaren och ett glas rött, som senare visade sig vara väldigt lättdrucket. Och efter en kort väntetid anlände maten, å vad gott det var! Nyfriterad pommes, gott hamburgerbröd (som jag misstänker att de kanske gör själva?), och smakerna bara smälte i munnen. Att en vanlig sleten hamburgare kan vara så god! Allt handlar om att man ska göra det själv, ingen inköpt pressad gummisula med saltgurka och färdig coleslaw, näe, äkta ska det vara, som på gårdagens restaurang.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0