Vilken helg!

Efter att ha dunderkurerat var det äntligen dags för ölprovning i fredags, det blev ca 8 olika öl, varav vissa var godare än andra, men smaken är som baken, det var flera olika utlåtanden om vardera öl. Lagade pizza, det var uppskattat också, blev en del över men det blir gott sen i eftermiddag tror jag.

Dagen efter ölprovningen inleddes hos min sambos bäste vän, med sill- och ostlunch, det var jättegott och trevligt att komma till dukat bord efter en hård gårdag. Sedan fick jag pallra mig iväg till HB, där vi skulle pimpa FP´s 25-årspresent, en gåstol av bästa sort, med tillhörande tofflor.

Festen senare på kvällen hos herr och fru GP/PG inleddes med bål och massa goda vitlöksmarinerade oliver, jag tog mitt ansvar för att friskna till genom att fiska efter alla vitlöksklyftor och höll mig borta från bålen. FP´s present var uppskattad, tror jag.

Söndagen inleddes med en försovning till mitt andra extrajobb, där jag skulle börjat 12.00, vaknade 11.53 (blev väckt av min sambo), men jag studsade upp och  var på plats 12.10, typ. Efter lite kaffe och te vaknade jag till och kunde utföra årets första julbord med bravur. Kvällen avslutades sen hos mina "svärföräldrar" där det varit pepparkaksbak hela dagen.

Dags att åka till skolan, over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0