Sälen närmar sig

Imorgon ska vi planera sälen hemma hos HB, ska bli så mysigt att äntligen diskutera något som ska bli avkopplande och kul istället för ringa fram och tillbaka och försöka planera ihop ytterligare en stressjul. ALLA aktiviteter runt jul räknar med högsta prioritering "för det är så mysigt". Bah, det är bara ytterligare ett moment i jakten på den "mysigaste julen". Hade varit mycket bättre med ett ordentligt avstånd mellan alla familjer så man var tvungen att välja ett ställe varje jul, istället för 2-134 geografiska platser. Och man måste ju julpynta och det ska hängas gardiner åt alla håll och kanter. Säger bara det, materiella ting! Näe, nästa år firar jag och CG jul hemma i vår lägenhet, låser dörren och drar ner gardinerna.

En av de positiva sakerna kring jul är att jag och mina bröder, med tillhörande bihang, suckar över denna stress och riktigt hittar det gemensamma intresset att klaga över julens alla "mysiga måsten". Jag kommer ihåg julen 2006 när vi istället för julfrukost hemma hos mina föräldrar, hade julgröten i min lägenhet. Alla berörda parter samlades 9.00 runt mitt något trånga soffbord/långbord/köksbord, sen åkte mamma och pappa hem och kvar satt vi och började dricka folköl. Vi ville helst inte åka därifrån alls. Sen fortlöpte självklart julen som vanligt hemma hos mina föräldrar med god mat och twister.

Får skylla mig själv som går på julniten varje år. När ska jag lära mig?

Kommentarer
Postat av: Bebben

Säkert att ni sitter hemma nästa år! I så fall får ni ha julen;)

2008-12-27 @ 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0