Nostalgi

Efter ett underbart långt telefonsamtal med SG från Linköping igår fick jag massa inspiration. Hon ska ha en del av vinsten när jag blir rik ;-). Den senaste veckan har Trollhättan gjort sig väl påmind i mitt sinne. Bilder har poppat upp i både drömmar och tv:n.


Såg en bild på min gamla lägenhet häromdagen, och kom ihåg hur roligt vi hade det där. Hur självklart det var att både julfesten och påskfesten var där, och hur roliga personalfester vi hade med jobbet där. När T "kom ut ur garderoben" och hur E lutade sig ut genom fönstret och grät. Eller när D ringer till mig mitt i natten och undrar om han kan vänta på Uddevallabussen hemma hos mig. Hur mina bröder kunde ringa vid 22.00 en fredagkväll och undra varför jag inte var på krogen, och hur jag 15 minuter senare var på samma krog. Det var tider det.
Jag och Isak i lägenheten, en sån där människa som man bara träffar vid fest.

Inför juldagen ska det bli jättekul att träffa alla kompisar igen, och jag ångrar verkligen att jag inte kunde följa med till Linköping i höstas. Men jag hoppas på en tripp till Uppsala i vår. Vissa saknar man mer än andra, de där personerna som man inte ringer till, som man bara "träffade" och hade jättekul tillsammans. Pojkvänners kompisar, kompisars pojkvänners kompisar... osv.

Ska man vara nostalgisk ända till gymnasiet finns det en hel del att skriva om också. Petters kommentarsamling och alla körframträdanden med PI. Luciaomröstningar och studentmössor. Eller vad sägs om alla torsdagar på nattklubben? För att inte tala om sport- och-påskloven med festande både i Uddevalla, Trollhättan och t.o.m Vänersborg (jag var inte full jag lovar).



Inte för att jag inte har det jätteroligt just nu, men det är roligt att minnas!

Kommentarer
Postat av: Anonym

efter en snabb överblick; jag tror på dig!:)

2008-12-12 @ 15:32:33
Postat av: SG

dosh, varför kom inte namnet med?

2008-12-12 @ 15:34:11
Postat av: Maria

jag saknar också de där tiderna! massor!!

2008-12-19 @ 10:37:18
URL: http://littlebylittle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0