Lady Marmelade

Nu har jag faktiskt kommit in i julstämningen lite. Igår var det julavslutning på extrajobb nr 2, det festades till med mousserande, vitt och rött, första utgåvan av mackmyra, cointrau och drinkar. Vet inte om det var mängden eller blandningen som gav mig tankarna "ska aldrig mer dricka alkohol", men men, nu har jag kollat läget inför intaget på juldagen iaf. För övrigt var första utgåvan av mackmyran helt okej, jämförde med mackmyra 05 (som vi också hade tillgång till) och 05:an var alldeles för frän för min smak. Denna jämförelse gjordes tidigt på kvällen vill jag påpeka. Sedan drog vi vidare till heaven 23 och skålade i skumpa.

Vaknade oförskämt tidigt i morse, och valde efter tandborstning och frukost att återgå till sängen, sov liiiiite för länge. Nu har jag iaf tagit mig i kragen och promenerat in till Mölndals centrum och inhandlat lite godsaker till dagens marmeladkokning. Hittade ett recept på hallon- och chokladmarmelad, hur gått låter inte det?! Har aldrig kokat marmelad förrut, men receptet ser misstänksamt simpelt ut, lägger upp en länk till det snart.

Ikväll blir det julfirande (ett i mängden) hos familjen G, med familjen K, ska bli trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0